Laurens Maseland en Kim Schurink geselecteerd voor het EK Klootschieten 2020.

Op zaterdag 2 november vonden de laatste selectiewedstrijden, op het onderdeel veld, voor het Europees Kampioenschap klootschieten plaats. Het EK Klootschieten wordt in het weekend van Hemelvaart in het Duitse Meldorf gehouden.
Bij de heren mogen tien deelnemers naar het EK. Laurens wist met 40 punten op de 7e plaats te eindigen. Rolf Olde Weghuis heeft meegedaan aan de voorrondes, maar wist zich niet te plaatsen voor het hoofdtoernooi.

Namens onze damesafdeling hadden zich drie speelsters gekwalificeerd voor het hoofdtoernooi. Kim Schurink eindigde, door het gooien van goede wedstrijden, met 42 punten op de 2e plaats. Hierdoor is ze een van de zes deelneemsters die deel mag nemen. Maaike Haamberg werd met 15 punten 8e en Richelle ter Heege-IJland werd met 7 punten 9e.

Uiteraard zijn er ook selectiewedstrijden voor het onderdeel straat. Namens onze vereniging hebben Robert van den Einde, Laurens Maseland en Kim Schurink meegedaan aan de voorrondes. Alleen Kim Schurink wist zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Vanaf volgende week zullen deze wedstrijden beginnen.
Laurens en Kim, veel succes tijdens het EK Klootschieten.